شرح و سرفصل ها
«معرفی نوآوری مدل کسب و کار دوره MBA معماران»
صاحبان کسب و کار میدانند وجود سالها تجربه، برای تحلیل، برنامهریزی و نوآوری مدل کسب و کار به منظور پیشبرد اهداف سازمان کار آسانی نیست و شناخت الگوها و مدلهای کسب و کار لازمهی پیشرفت، توسعه و سودآوری شرکت است. در مدرسه کسب و کار معماران ایران در درس «نوآوری مدل کسب و کار» با ماهیت مدلها و تکنیکهای مختلف کسب و کار آشنا خواهید شد. نوآوری مدل کسب و کار مبحث جدیدی نیست، اما ما معماران در این زمینه آموزشی ندیدهایم و بطور کل با نحوه طرحریزی، اقدام، عمل و نوآوری در بازار کار آشنایی چندانی نداریم. این دوره فرصتی است برای آموختن روشهای نوین در فضای آکادمیک تا مهارتهایی را بیاموزید که با مطالعه و بررسی کسب و کارهای بزرگ دنیا حاصل شده است.
با حضور در این دوره، با مفاهیم زیر و نحوه کاربرد آن در دنیای کسب و کار آشنا خواهید شد:
مفهوم نوآوری مدل کسب و کار: مدل کسب و کار منطق یک شرکت در چگونگی خلق، ارائه و کسب ارزش است. در این فصل از نوآوری مدل کسب و کار با تعاریف پایه در چگونگی استفاده از آن توسط سازمانها آشنا خواهیم شد.
الگوهای مطرح در نوآوری مدل کسب و کار: پویایی مدل کسب و کار را درک خواهید کرد، و با ارائه مفاهیم کاربردی خواهید توانست مدل مناسب سازمان (دفتر معماری، کارمند، فریلنسر و...) را در قالبی استاندارد طراحی کنید.
طراحی مدل کسب و کار: در این فصل از نوآوری مدل کسب و کار بعد از شناخت، محیط به طراحی سازمان، استراتژی، مدلهای کسب و کار، فرآیندها و پروژهها خواهیم پرداخت.
بوم مدل کسب و کار: خواهیم آموخت مدل واحدی وجود ندارد و برای افزایش توانایی خود باید تمام مدلها را بشناسیم تا مناسب با شرایطی موجود بتوانیم اقداماتی شایسته را به جا آوریم.
فرآیند نوآوری: آنچه که تاکنون فراخواهیم گرفت، برنامهریزی و طراحی مدل کسب و کار را برای ما تسهیل خواهد کرد تا بتوانیم موانع، چالشها و عوامل موفقیت را بشناسیم و توان واکنش نسبت به شرایط را داشته باشیم، و سرانجام از منظر سازمان کسب و کار خود را مورد بازبینی قرار دهیم. در نتیجه خواهیم توانست با نوآوری گامی در راستای بهبود عملکرد برداریم.
درس نوآوری مدل کسب و کار به مدت 24 ساعت و توسط «دکتر محمد خطیبی» ارائه خواهد شد.