0
شرح و سرفصل ها
برنامه قسمت اسکچاپ
قسمت اول: آشنایی با اسکچاپ
- اسکیمای ذهنی کلی از نرم افزار اسکچاپ و شناخت جنبه های مختلف
- نیازهای اسکچاپ از نظر زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری
- نحوه ی نصب اسکچاپ 2021 و کرک کردن
- شناخت محیط کاربری
قسمت دوم:ابزار های مدلینگ
- ابزارهای principal و نحوه ی حرکت کردن در محیط 3 بعدی
- ابزارهای تولبار Draw
- ابزارهای تولبار Edit و Push/pull و Rotate و Move و Offset وFollow me و Scale
قسمت سوم: مدیریت و سازماندهی دادن فایل ها
- مفهوم کامپوننت و گروه Component- Group
- Layer وoutliner
- مدیریت فایل های ایمپورتی
قسمت چهارم: تکسچرینگ و متریال
- مفهوم تکسچر و متریال
- مفهوم UV
قسمت پنجم: ابزارهای مهندسی
- ورکشاپ صحنه داخلی ابزارهای تولبار Construction
- ورکشاپ صحنه خارجی ابزار sandbox
- ابزارهای Solid Tools
قسمت ششم: خروجی های اسکچاپ
- مفهوم آنتی آلایز و انواع style
- فاکتور دوربین ( زاویه ی لنز - پرسپکتیو بودن یا نبودن - نمای کاملا مستقیم )
- انیمیشن سازی در اسکچاپ
- انواع خروجی هایی
قسمت هفتم: جمع بندی
- Match photo
- محاسبات دقیق نور و سایه در روز ها و ساعت های مختلف سال
- تنظیمات preferences
- توضیحات بسیار کلیدی در مورد Autosave و Backup و Auto fix problem
- Info و Model Info
برنامه ی قسمت ویری اسکچاپ
قسمت اول
- نحوه نصب ویری
- مبحث GI(نورپردازی محیطی Environment Lighting)
- موتور محاسبه Irradiance Map
- موتور محاسبه Light Cache
- VRAY Sun، Aerial Perspective برای شبیه سازی مه
- تصاویر HDRI برای نورپردازی صحنه های خارجی
- VRAY Lights
- جلوه Lens Effect
- دوربین و پارامترهای آن
- نحوہ ایجاد جلوہ DOF
قسمت دوم
- متریال، انعکاس متریال
- پارامترهای رفلکت، Fall Off
- Bitmap، Color Correction
- تکسچرها در فوتوشاپ
- نحوه کنترل انعکاس متریال به وسیله Map
- VRAY Blend
- Refract
- Fog color و ساخت مایعات رنگی و آشنایی با ماده ی Vray2SideMtl
- حالت Translucency وحالت های BRDF
قسمت سوم
- Image Sampler (AA)
- Min Shade Rate و Antialiasing Filters
- VRAY Interactive. حالت های مختلف رندرینگ در ویری
- Render Elements
مخاطبان
- دانشجویان و دانش آموزان معماری
- فارق التحصیلان رشته معماری/ شهرسازی/ ...
- شاغلان در عرصه معماری/ انرژی/ اجرا/ نظارت/...
- کسانی که به دنبال وسعت دادن به قابلیت های نرم افزاری/ حرفه ای/ پژوهشی/... خود هستند.
- کسانی که به دنبال تولید دیاگرام های / رندر های/ احجام ... حرفه ای هستند.
- کسانی که به دنبال اشتغال در حوزه مرمت / باز سازی /... هستند.
پیش نیازها
این دوره پیش نیازی ندارد.
مهارت ها
- یادگیری مدلسازی با سرعت نسبتا بالا
- طراحی کانسپت با سرعت نسبتا بالا
- مدیریت و سازماندهی دادن فایل ها
- تکسچرینگ و متریال
- ابزارهای مهندسی
- خروجی های اسکچاپ
- رندرگیری با استفاده از ویری