Lumion

Lumion

مدت: 30 ساعت

تعداد جلسات: 10 جلسه

شرح و سرفصل ها

  1. نصب نسخه 10.5 نرم افزار لومیون و کرک آ ن
  2. توضیحات لازم در ارتباط با سخفت افزار های مورد نیاز لومیون
  3. توضیحات لازم در ارتباط با خود نرم افزار لومیون و روند کاری در آ ن
  4. پنجره welcome
  5. فضای لومیون و رابط کاربری (user interface)
  6. عملیات حرکت
  7. تغییر زاویه دید
  8. محیط build
  9. Layers
  10. منوی library و modify به طور مختصر
  11. ابزار های تغییر حالت صفحه کاری (build-photo-video-panorama-setting)
  12. Setting
  13. معرفی shortcut ها و کاربرد آنها
  14. معرفی فرمت های پشتیبانی شونده در لومیون
  15. روش های import کردن
  16. چند نکته در باب گرفتن خروجی مناسب برای لومیون
  17. نحوه کار با اسکریپت conversor برای تبدیل متریال ها به ماده standard
  18. نحوه کار با پلاگین Lmexporter برای تبدیل متریال ها به ماده standard
  19. معرفی کامل بخش landscape
  • Hight
  • Water
  • Ocean
  • Paint
  • Landscape grass
  1. ایجاد محوطه در 3dmax با دستور paint deformation
  2. معرفی اجمالی پلاگین railclone برای ساخت نرده
  3. معرفی پلاگین poly damage برای ایجاد خرابی و کهنگی روی سطوح
  4. تکنیک shape merge برای ساخت مسیر در 3dmax
  5. ابزار های transform
  • Place
  • Delete
  • Deselect
  • Select
  • Move free
  • Move up
  • Scale
  • Rotate
  1. سربرگ weather
  • Sun direction
  • Sun height
  • Sun brightness
  • Cloud amount
  1.  سربرگ Object
  • Imported
  • Nature
  • Fine detail nature
  • People and animal
  • Indoor
  • Outdoor
  • Transport
  • Lights
  • Effect
  • Sound
  • Utility
  1. زیر مجموعه های place
  • Single place
  • Mass placement
  • Cluster
  • Paint
  1. توضیحات کامل بخش لایه ها
  2. پنجره properties در imported
  • Reimport
  • New variation
  • Layer
  • Lock
  1. Group
  2. پنجره properties در تک تک زیر مجموعه های object ه ا
  3. پنجره advance
  4. تب Materials
  • Various
  • Indoor
  • Outdoor
  • New
  • Standard
  • Landscape
  • Invisible
  • Glass advanced
  • Water
  • Lightmap
  •  Waterfall
  • Color
  • Billboard
  1. ماده standard
  • Color map
  • Normal map
  • Displacement map
  • Copy material
  • Paste material
  • Save to custom material
  • Load material
  • Save material
  • Color
  • Glossiness
  • Reflect
  • Relief
  • Scale
  • Move
  • Rotate
  • Transparency
  • Weathering
  • Foliage
  1. آنرپ در 3dmax
  2. ساخت مپ های tga
  3. مبحث photo رندر
  4. Effects
  • Sun
  • Weather
  • Sky
  • Object
  • Camera
  • Animation
  • Artistic 1&2
  • Advanced
  1. افکت های پیشفرض
  2. آشنایی با کمپانی quixel و نرام افزار quixel bridge برای استفاده از آبجکت ها و تکسچر های با کیفیت
  3. مباحث اولیه انیمیشن معماری
  4. محیط کاری لومیون برای تولید کلیپ
  5. ساخت کلیپ و ویرایش آن
  6. استفاده از افکت ها در کلیپ
  7. رندر و نکاتی در باب خروجی کلیپ
  8. از این قسمت به بعد تمامی نکات یاد شده و افکت های مانده به علاوه نورپردازی و رندر در شب در قالب 4 پروژه داخلی و خارجی تدریس و مرور خواهد شد .
  9. در پایان هر هنر جو به انتخاب خود یک صحنه داخلی و یک صحنه خارجی را به عنوان پروژه پایانی انتخاب کرده و به کمک مدرس صفر تا صد صحنه
  10. سازی و رندر فضا را در لومیون انجام خواهد داد .

مخاطبان

  1. افرادی که قصد رندر گرفتن از مدلسازی سه بعدی خود دارند.
  2. افرادی که در دفاتر معماری و... از مدلسازی‌های سه بعدی موجود رندرگیری انجام می‌دهند.

پیش نیازها

آشنایی با یک نرم افزار مدلسازی سه بعدی

مهارت ها

  1. رندرگیری از مدلسازی سه بعدی موجود
  2. تولید انیمیشن از مدلسازی سه بعدی موجود